Örnek Etkinlik 1. Bölüm


ETKİNLİK



 Ana Tema: Bilim ve Teknoloji
Alt Tema: İnternet ve Hayatımızdaki Yeri
Süre: 8 ders saati
Metin şekli: Çok Katmanlı Metin 
Metin türü: Öğretici Metin
Sınıf Seviyesi: 5. Sınıf
Kazanımlar
T5.1. SÖZLÜ İLETİŞİM (Konuşma ve Dinleme)
T5.1.1. Akranlarıyla ve yetişkinlerle bir konuyu konuşur/tartışır.
T5.1.1.1. Göz teması kurarak işitilebilir bir ses tonuyla konuşur.
T5.1.1.2. Konuşmasında uygun hitap ifadeleri ve nezaket sözcükleri kullanır.
T5.1.1.3. Tonlama ve vurgulara dikkat ederek akıcı ve anlaşılır bir dille konuşur.
T5.1.1.4. Konuşmanın akışı içinde sorular sorar ve sorulara cevap verir.
T5.1.1.5. Konuşmada/tartışmada ifade edilen fikirleri toparlar, konuşmalardan ne
anladığını ve kendi düşüncelerini ifade eder.
Konuşmanın akışı içinde bir önceki konuşan kişinin veya daha önce konuşanların ifade
ettiği noktalarda aynı görüşte olduğu veya önemli gördüğü hususları belirterek kendi
görüşünü ifade etmesi sağlanır.
T5.1.2. Hazırlıklı konuşma/sunu yapar.
Topluluk önünde konuşulacak/tartışılacak konu/sunu için hazırlık yapması, gerekli
metinleri okuyarak veya çalışarak gelmesi, konuşmasını edindiği bilgiler üzerine
kurgulaması, prova yapması ve sunması sağlanır.
T5.1.3. Konuşmasını/sunumunu bilgiyi daha net aktarabilmek için uygun durumlarda
grafikler, görseller ve benzeri çoklu medya araçları ile destekler.
T5.1.4. Konuşmasını konuya, ortama ve konuşmayı yapacağı kişi veya gruba göre uyarlar.
T5.1.5. Dinlediklerindeki/izlediklerindeki ana fikri/ana duyguyu belirler.
T5.1.6. Dinlediklerini/izlediklerini ön bilgileriyle karşılaştırır.
T5.1.7. Dinledikleri/izledikleriyle ilgili çıkarımlar yapar.
Neden-sonuç, amaç-sonuç, karşılaştırma, benzetme, örneklendirme, duygu belirten
ifadeler, abartma, nesnel ve öznel çıkarımlar vb. üzerinde durulur.
T5.1.8. Dinlediklerini/izlediklerini özetler.
Dinledikleri ve izlediklerindeki önemli ve önemsiz noktaları belirleme ve önemli noktaları
birleştirmeye yönelik çalışmalar yaptırılır.
T5.1.9. Dinledikleri/izledikleriyle ilgili görüşlerini mantıksal sıra içerisinde açıklar.
T5.1.10. Dinlediklerinde gerçek ve kurgu olanı ayırt eder.
T5.1.11. Farklı türdeki metinleri dramatize eder.
T5.1.12. Yabancı dillerden alınmış, dilimize henüz yerleşmemiş kelimelerin Türkçelerini
kullanır.
Söz Varlığı
T5.2.18. Anlamını bilmediği sözcükleri ve sözcük gruplarını öğrenir.
T5.3.13. Yazdıklarını, yazılı/basılı olarak veya imkân ve fırsatlar ölçüsünde çoklu medya
ortamlarını kullanarak paylaşır.

Merhaba sevgili öğrenciler!
Sizinle Türkçe dersini online ortamda hem verimli hem de zevkli bir şekilde işleyeceğiz.  Aşağıdaki yönergeleri takip ederek etkinlikleri yaparak Türkçeyi kolaylıkla öğrenirken yeni beceriler de edineceksiniz. 




1. Dersi verimli bir şekilde işleyebilmek için sınıftaki etkileşimli tahta, internet erişimi ve bilgisayar gibi teknik araç gereç ve donanımların çalışıp çalışmadığını kontrol ediniz.
2. Öğrencilerinizden konuşma bölümünde kullanmak üzere bilgisayar ve internet teknolojisi ve bunların ilk icat edildikleri dönemden bugüne geçirdiği safhaları gösteren çok katmanlı metinler hazırlayıp getirmelerini isteyiniz.
3. Öğrencilerinizden dinleme bölümünde kullanmak üzere tabletleri ile uyumlu kulaklıklarını getirmelerini isteyiniz.



1. Bilgisayar ve internet ile kaç yaşında tanıştınız?
2. Aileniz günde kaç saat bilgisayar ve internet kullanmanıza izin veriyor?
3. Ödevleriniz için hangi web sitelerinden faydalanıyorsunuz?
4. Aşağıdaki videoyu derse gelmeden önce izleyiniz.

BİLGİSAYAR VE İNTERNETİN İCADI



Bu etkinliği tamamladıktan sonra ikinci etkinlik için tıklayınız





Hiç yorum yok: